Motivatie

Het is weer tijd voor wat motivatie. Ben behoorlijk ingekakt wat sporten betreft, ik probeer het al een paar weken op te pakken maar het gaat moeizaam. Ik blijf wel netjes op gewicht, (+/- 84 kg) maar het is natuurlijk de bedoeling dat het er af gaat!

Ik mis de discipline om structureel elke dag te sporten en ik ben veel moe. Hoe geef je jezelf de nodige schoppen onder je kont zodat je er van af komt? Weten waar je het voor doet? Ja, dat weet ik wel. Ik wil vooral van mijn dikke buik af, ik wil mij niet meer schamen en wil over straat lopen met zelfvertrouwen.

Dat is mijn motivatie. Ik hoef echt niet graatmager te worden, maar als ik die buik kan laten slinken ben ik al een heel eind en een stuk gelukkiger!

Maar hoe zet je dit om in ‘DOEN’? Gewoon doen? Wat ik wil is haalbaar, ik zie overal mensen die veel meer kilo’s kwijt zijn geraakt, wat ik erg knap vind, dus ik wil niet iets onmogelijks. Waarom ben ik dan toch zo moeilijk te motiveren? Wat heb ik nodig om mijn doel te bereiken?

Ik heb mijn sport kleding al aan (nee, niet alleen voor de foto) en ga zo om te beginnen weer op de WiiFit om het allemaal weer een beetje op te bouwen. De kunst is alleen om het morgen weer te doen en de dag daarna weer, enzovoort, en daar gaat het juist mis.

Wordt tijd om dat eens te doorbreken!

Geef een reactie

